Hvordan handle?
Ny på larsmonsen.no?
Hvis du er ny på larsmonsen.no kan du registrere deg først (trykk "logg inn" øverst til høyre på siden). Du vil bli bedt om å fylle ut nødvendig informasjon i et enkelt registreringsskjema. Videre vil du få mulighet til å handle, motta nyhetsbrev og informasjon om våre aktiviteter/kampanjer.
Hvordan finne varer?
Du kan bla gjennom kategoriene både på venstre side, samt i toppen av siden. Videre vil du kunne navigere deg frem gjennom ønskede kategorier. De aller fleste kategorier inneholder underkategorier.
Du kan også benytte deg av søkefeltet (oppe midt på siden).
Produktinfo:
Dersom vår produktinfo ikke besvarer dine spørsmål om produktet, kan du sende en mail til vår support. Der vil vår produktansvarlig gi deg den informasjonen du trenger.
Lagerstatus:
Vi forsøker å ha alle varene på vårt lager til enhver tid, og varer som ikke er på lager, vil automatisk skjules. Dette er primært varer som er styrt av sesong, eller har lang leveringstid.
Gjennomføre handel:
For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse lett forståelig. Når du trykker kjøp på en vare blir varen lagt til i handlevognen. Nå kan velge om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. Hvis du ikke er kunde fra før, er du nødt til å registrere deg. Når dette er gjort vil du få valg om betalingsmuligheter. Når handelen er gjennomført vil du få en ordrebekreftesle på mail. Varene vil da være hos deg i løpet av 2-3 dager.
Priser:
Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt. Fraktkostnaden vil vises i kassen, slik at du har full oversikt over alle kostandene før du gjennomfører handelen. Prisene er oppgitt i norske kroner, så fremst at annen valuta ikke er valgt. Er du logget inn som bedriftskunde vil prisene vises ekslusiv merverdiavgift.
Betingelser
Larsmonsen.no tar forbehold om utsolgte varer, men forplikter seg til å informere kunden, enten via epost eller per telefon om dette så raskt vi oppdager det.
Når vi har mottatt kundens bestilling, skal vi som selger bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kunden. Det anbefales at du som kunde kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med oss så snart som mulig. Du som kunde har mulighet til å benytte deg av angreretten innen 365 dager etter mottak, og få tilbakebetalt kostnadene.
Betaling
Våre betalingsmuligheter:
- Visa
- Mastercard
- Collector Faktura
- Collector Konto
Visa/Mastercard:
Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og kan deretter vente på leveringen. Vi samarbeider tett med øvrige kortinnløsere for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og at alt foregår i meget sikre former med PayEx, Collector, Swedbank og Visa sine krypteringer. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at PayEx (ekstern betalingsløsning) sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Videre blir det foretatt en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn larsmonsen.no så lenge ordren eksisterer.
Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen to-fem virkedager).
Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss.
Collector Faktura/Konto:
Som privatkunde kan du også velge å få tilsendt faktura eller delbetale din bestilling. Fakturagebyr 35,- vil påløpe, og renter for delbetaling vil du kunne se i kassen.
Bedriftskunder
Foretak og offentlige institusjoner kan selvsagt benytte seg av Visa, Mastercard, slik som privatpersoner kan. Ønskes det å handle på kreditt/få tilsendt faktura, må dette søkes om til support@larsmonsen.no. Kreditt må være innvilget før bestilling. Vi gjør oppmerksom på at firma/organisasjon må være registrert i vår kundebase for kredittvurdering. Ved å søke om kreditt på larsmonsen.no, godtar du at vi foretar en kredittsjekk av selskapet.
Frakt og levering
Hvor leverer vi?
- Norge
- Svalbard
Fraktmåter:
Alle våre forsendelser blir primært sendt med Posten/Bring.
Fraktkostnader:
Larsmonsen.no tilbyr følgende fast frakt, uavhengig av hvor du bor, og hvor mye du bestiller:
- Norge: 99,-
- Svalbard: Reell frakt regnes ut iht vekt/volum på varer.
Pakkesporing:
Når varen(e) er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke Pakkesporing direkte fra ordrebekreftelsen, eventuelt gå inn på
www.posten.no eller www.dhl.no.
Mangler eller feil:
Hvis du mangler varer eller har mottatt feil vare i henhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, send en epost direkte til support@lmghandel.no. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Varenummer på varen som har mangler eller er feilsendt
Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.
Support, bytte og retur
- Support:
Kontakt oss (svar innen 48 timer)
- Åpningstider:
Larsmonsen.no har åpent 24 timer i døgnet, 365 dager i året.
Vår e-post support svarer innen 48 timer.
- Retur av produkt:
Ved retur av varer må "bytte og returskjema" (se link nedenfor) fylles ut og legges ved forsendelsen. Produkt(er) må retuneres i orginalembalasjen, og ikke være brukt. Av hygiene-hensyn kan ikke boxere og truser returneres.
Kontakt support for å få tilsendt ferdig frankert returetikett.
For retur av uønsket varer, må det beregnes 3 dager behandlingstid etter at vi har mottatt varene.
- Angrerett:
Angreretten er gyldig inntil 365 dager etter at varen(e) er bestilt. Dette gjelder kun privatkjøp, ikke firmakjøp/næringskjøp.
Last ned og fyll ut "bytte og returskjema" (se link nedenfor), og legg ved forsendelsen.
For at angreretten skal være gyldig, må varen(e) være ubrukt, og returneres i samme (ubrutt) embalasje som ved mottak.
- Reklamasjon:
Ved reklamasjon må varen(e) sendes i retur til oss. Vi vil da behandle reklamasjonen i henhold til vanlige rutiner. Ved spesielle saker, er vi nødt til å sende produktet videre til vår leverandør for videre utreding. Vi forbeholder oss retten til å reparere produktet i de tilfeller dette er mulig. Reklamasjonsfristen er 2-5 år.
Som kunde må du reklamere til oss innen 2 måender etter at skade/feil er oppdaget.
Last ned og fyll ut "bytte og returskjema" (se link nedenfor), og legg ved forsendelsen.
Produkter som sendes inn skal være rene/nyvasket. LMG Handel AS returnerer produkter som ikke er rene/nyvasket for innsenders regning.
- Uavhented pakke:
I tilfeller hvor pakker/forsendelser ikke hentes på postkontor og sendes i retur til oss, vil kunde belastes 250,- i henhold til våre salgsbetingelser.
Trykk her for å laste ned bytte og returskjema!
Hva tilbyr vi?
Trygghet & Sikkerhet:
Det er trygt å handle på larsmonsen.no!
For å gjøre din handel så enkel og oversiktlig som mulig legger vi stor vekt på utvikling av våre systemer og navigeringsmuligheter.
Skulle du få problemer med en vare kjøpt hos oss, sørger vår online support og retur system for å guide deg som kunde til den hjelpen du trenger så raskt som mulig.
Larsmonsen.no er ser tifisert av NNO - Norsk Netthandlerorganisasjon i henhold til NNO's vilkår for sertifisering av norske nettbutikker. Sertifiseringsvilkårene sikrer norske forbrukere ovenfor en trygg og forutsigbar handel. NNO går god for at innehaveren av serifikatet etter undersøkelse har oppfylt kravene for sertifisering. Kunder av NNO-sertifiserte nettbutikker kan henvende seg til NNO's forbrukersupport via e-post, dersom det antas at vilkårene er misligholdt. Henvendelsen blir behandlet av NNO's Klagenemd.
Support & levering:
Larsmonsen.no vektlegger service, personlig oppfølgning og at du som kunde skal være fornøyd både før, under og etter din handel. Vi sitter inne med stor produktkunnskap om våre produkter, bruk gjerne vår support mail: support@larsmonsen.no. Vi vil da hjelpe deg så godt som mulig, og garanterer svar innen 48 timer (ukedager). Vi garanterer rask levering ovenfor våre kunder.
Nyhetsbrev & Oppdateringer:
Vi sender ut nyhetsbrev jevnlig for å oppdatere våre kunder om hva som skjer i larsmonsen.no. Det kan f.eks være informasjon om kampanjer, aktiviteter og tilbud.
Sverige og Danmark
Vi praktiserer fast frakt til Sverige og Danmark:
- Sverige: 250,-
- Danmark: 250,-
Prisene gjelder uavhengig av hvor du bor, og hvor mye du handler.
![]() |
75 53 91 00
(10.00 - 15.00) |
|
![]() |
Kontakt oss | |
![]() |
LMG Handel AS
Postboks 1417 8002 Bodø |